Hvilken farve har ‘content’?
Posted 18. april 2018 af Ole Bertelsen

Visuals, design, de rigtige ord, konceptet der holder, indholdet der opfylder ønsker, løfter der holdes, behov der vækkes, opleves og opfyldes. 

Buzzword: Content. Det er et rigtig godt ord. Det er bestemt ikke nyt. Uden ‘content’ – ingen kunder. Kunder ved en del om det, sælgere ved en hel del, kommunikatører mener at vide det meste. Content. Det har mere end én betydning, helt direkte: Indhold – tilfreds – volumen … og de hører sammen, for at give en kunde lyst til en plads i køen. Det præcise indhold skal alle tage sig af og tage til sig. Udbyder, deltager, tilskuer, køber… – fra morgensang over facing til rockkoncerter. Dine kunder og forbindelser vil have dig og dit, fordi du kan opfylde deres ønsker og forventninger – fordi de kan bruge dig og dit til noget. Fortæl dem om det du kan gøre for dem. Fx på sociale medier. 

  • Jeg vil gerne hjælpe dig med at give dit projekt/produkt et godt content…
  • Content er i høj grad også visuelt – det kan der arbejdes meget mere med…
  • Ring på 40 41 96 60 i dag, mail – eller kan du lide en kop kaffe – jeg gi’r..? Du skal jo ikke nødvendigvis købe noget. Du skal dog sætte lidt tid af, til lidt gratis inspiration. Vi kan brainstorme, tømme hovedet, finde forbindelser, kæde sammen, bruge og fjerne – der ér mange ting at lege med – på vejen til dine kunder. Måske får du brug for flere øjne, vinkler, idéer og ord. Content før content.
Visuel identitet – design og branding
Posted 2. januar 2018 af Ole Bertelsen

Design – visuel identitet, fysisk, praktisk … modtager ser dig og kæder ting sammen… hurtigt. Somme tider er modtageren ‘stået af’ med det samme. Andre gange opstår der straks lyst til at udforske og vide mere om dig. Dit budskab behøver ikke altid at være helt ens serveret. Men hold fast i formen, farverne, navnet og genkendelsen. Din visuelle identitet – kort fortalt.

Fang publikum hvor de er og gør dem tilpas nysgerrige, at de gider at lege med. Logo, typografi, billeder, illustrationer og layout er nogle af virkemidlerne i det grafiske design. Idéer med disse værktøjer kan ændre holdninger, sælge varer og være med til at opnå goodwill.

Gør dit publikum forelsket i dig – i dit produkt – i din service – din viden.

Uanset hvad du selv synes, er det publikum der bestemmer. De ser dig eller de ser dig ikke. Du kan afpasse din visuelle profil til at ramme den modtager du vil, når du ved hvor du vil være til stede – med hvilke budskaber. Stå visuelt inde for din kommunikation. Din identitet bliver kendt, genkendt og huskes. Sæt gerne forskellige ord og billeder på budskabet, men husk din identitet. Den kan genkendes. Dit design er din visuelle identitet. 

  • Din visuelle identitet er dit liv. Din branding.
  • Dit design er vigtig i kommunikationen.
  • Dit design er værktøj i forskellige medier.

Det er vigtigt, ind imellem, at få nye øjne på din profil. Din præsentation overfor publikum, betyder alt. Både første, anden, tredje og mange mange flere gange… En spændende proces mod salg, resultater og genkendelse. Jo lettere du genkendes, des bedre bliver dit brand. Dit brand bliver ‘hverdag’. Kendt og genkendt. Troværdigt – og elsket. 

Spiller grafikken?
Posted 2. januar 2018 af Ole Bertelsen

Nogle ser rødt når de tænker på jordbær. Når det gælder den ‘ægte hyldevare’ eller de avancerede ‘hjerneprodukter’, er det vigtigt, at give budskabet den rigtige farve – form og visuelle udtryk.

Du kan appellere med farver, form og den rigtige volumen. Du kan give dine produkter opmærksomhed. Ring og få et stykke nodepapir med farver, billeder og budskaber til at begynde med – på telefon 40 41 96 60 😉

Kan man bruge det samme udtryk overalt? Instrumenter og kunstnere har ændret sig. ‘Musikken’ har udvikler sig og får flere farver – modtagerne forandrer sig – de bliver klogere, får mere rum og bliver modigere. Hvor, hvornår og hvordan vil du opleves, og hvad tror du dine kunder mener om dét?

  • Find melodien, en god koncertsal og sælg billetter.
  • Få din grafik til at spille, holde kunderne nysgerrige og lad dem genkende dig.
  • Husk rytmen – sæt tempoet op og ned – hold øje med resultaterne.

En klog plan starter med at gøre opmærksom på, at man er på markedet.