Visuel identitet – design og branding

Posted 2. januar 2018 af Ole Bertelsen

Design – visuel identitet, fysisk, praktisk … modtager ser dig og kæder ting sammen… hurtigt. Somme tider er modtageren ‘stået af’ med det samme. Andre gange opstår der straks lyst til at udforske og vide mere om dig. Dit budskab behøver ikke altid at være helt ens serveret. Men hold fast i formen, farverne, navnet og genkendelsen. Din visuelle identitet – kort fortalt.

Fang publikum hvor de er og gør dem så nysgerrige med dit design, at de gider at lege med. Logo, typografi, billeder, illustrationer og layout er nogle af virkemidlerne i det grafiske design.  

Gør dit publikum forelsket i dig – i dit produkt – i din service – din viden.

Uanset hvad du selv synes, er det publikum der bestemmer. De ser dig eller de ser dig ikke. Du kan afpasse din visuelle profil til at ramme den modtager du vil, når du ved hvor du vil være til stede – med hvilke budskaber. Stå visuelt inde for din kommunikation. Din identitet bliver kendt, genkendt og sættes fast. Sæt gerne forskellige ord og billeder på budskabet, men husk din identitet. Den skal genkendes – altid. Dit design er din visuelle identitet. Dit liv.

  • Din visuelle identitet er dit liv. Din branding.
  • Dit design er vigtig i kommunikationen.
  • Dit design er værktøj i forskellige medier.

Det er vigtigt, ind imellem, at få nye øjne på din profil. Din præsentation overfor publikum, betyder alt. Både første, anden, tredje og mange mange flere gange… En spændende proces mod salg, resultater og genkendelse. Jo lettere du genkendes, des bedre bliver dit brand. Dit brand bliver ‘hverdag’. Kendt og genkendt. Troværdigt – og elsket.